brist på kaffe.

hej! hur är det med dig?
jag skrev på bloggen i helgen,,, men. men.... massa saker påverkade mig att inte få skriva på bloggen. t ex ljud med skrivning med dator störde pelin att sova. ( det var bara klockan10 alltså... :( ...) ingen chans att använda dator på grund av henne.... hon använde helatiden igår.... :( hmm. strunta i den. :P jag börjar om att skriva nu i alla fall.

så är det fint med mig, fast lite trött och jag har ont i huvdet. bara för att jag inte hade sovit tillräckligt mycket under helgen.
det var bara att åka till en skog gemensamt med min familj och att plugga svenska som jag har gjort söndagen. det var ganska tom dag, eller? :P
egentligen var jag inbjuden till en match i trelleborg, MFF mot TFF. mina kompisar som är MFF hejare åkte dit och skrek som djur mot sperarna. trots jag var hemma och läste en bok still.
jag tycker faktiskt mycket om att kolla på sport. fotball, baseball, ishockey, allting,somhelst. och jag tycker även om att spela själv. alltså jag tykcet mycket om att använda kroppen. snowboard, fotball, orientering, promenera.
det är bra för kroppen. man blir ju pigg. dessutom känns det skönt för mig att känna mig i natur. t ex att orientera är ett väldigt bra sätt att känna sig i natur. det känslor i naturer påverkar kroppen och hjärtat, båda två.
ska vi inte gå ut och känna lite oss i natur? min lilla? :) det är ju verkligen jätteskönt att kommunicera varandra hemma. :) men ibland behöver man ju att gå ut. hahaha typ orientera gemensamt eller så där :)

en sak som jag skulle berätta för er, det är det så här att imorse, eller egentligen i middag sov jag gott och drömde skönt. jag hörde att fåglar pippade vackert. jag såg oklart solen strålade fint. vårvinder gick genom mitt rum.
vad skönt! alltså.... allting fina och vackra. jag funderade på allvarligt att leva i harmoni av natur!! 
tänk på..... bara tänk. du bodde i någonstans i sverige, (icke i skåne i alla fall) kanske nånstans uppe i sverige, t ex  Överkalix............... bara kallt!! nej skojar. ( det ligger norr om Luleå.) vi tar Mora istället. :) vackra skogar, fina sjöar, tjusiga fåglar..... jag bodde hos en tjej, det kunde vara min fru kanske? :) hon var lite lat, eller hon hade dålig morgonhumör. jag skulle hämta tidnigen och laga mat. idag skulle jag ta japansk mat, lite fisk och ris? sveriges sommar solen strålade från en molnfri himmel. fåglar sjöng för sin kärlek. blommor log mjukt som du gjorde.
sen jag skulle pussa henne mjukt. :) god morgon! min lilla :P luktar fisk :D hahaha.
det är ju min fantasi. ingen verkligehet alltså :P hahaha. men förhoppningvis.... en dag, en fin dag där jag upplever på riktigt kommer. vi får se. :P

igår bestämde jag mig att jag skulle ta ett prov som hette "TISUS-test". provet är ett nationellt prov för studenter med utländsk gymunasieutbildning. betyg för provet kan funka som betyg för Svenska B kurs i gymnasiet. det vill säga att man kan intyga sin svenska med provet när man vill ha högskoleutbildning i sverige. det måste jag klara av. alla säger att provet är väldigt svårt. problemet är om jag kan klara av provet.....förstås. XD jag får plugga mycket mer hårt alltså. hur kan man studera mycket mer effektivt? raskt? jag pluggar verkligen varje dagar, läser böcker som handlar om politik, kultur, psykologi och så vidare. dessutom skriver jag massa på bloggen också. jag är inte blyg i skolan, det kan mena jag snackar helatiden, och i lektioner kommer jag in i deskussioner. personligen tycker jag att jag är ganska godkänd som utbytstudent. SOM UTBYTSTUDENT. det är inte alls tillräckligt för mig. jag vill verkligen bo och tillbringa i sverige som en infödd människa. alltså jag vill bli en riktig svensk. jag vet att det inte går, ändå jag vill göra så gott som jag kan. det är verkligen kul att skratta åt samma sak som svenskar skrattar åt. det är jättekul att förstå och älska svensk humor. t ex johan grans, johan grans, johan grans..... :P hahaha. det känns faktiskt hemma för mig att bo i sverige. som jag skrev har jag ingen aning vart mitt hem är. det är antagligen japan, men jag vet faktiskt inte. det känns lite fel för mig. det är bara slump att jag vad född i japan och har bott i japan några år. det betyder inte att japan är mitt hem för mig. jorden är mitt hem alltså :P nej skojar.
jag är ganska duktig på att hitta på ställe där jag kan känna mig skönt och roligt i ett område. i japan hittade jag på massa ställe som jag tycker mycket om. det gör jag i sverige också. faktiskt är det så att ariman är som jag hittade på själv. hahaha :)  
det finns massa saker som jag inte tycker om japan och sverige. men jag är, jag är liksom jag struntar i dem. det gör inget när jag ignorerar dem. jag ser nästan bara bra delar som jag tycker om.  det är sant att det är viktigt att tänka på delar som man hatar eller inte tycker om. men lagom. :) lagom mycket, så gör jag.

lagom. det är ju viktigt. alltför mycket är tungt. alltför lite är lätt. tänk på te. jag tycker om te som är lagom sött. det är inte så gått med te som är för mycket besk. det är inte så gått med te som innehåller för mycket socker. lagom. det är bra alltså. förresten finns det ordet i japanskan också. det kallas "hodo hodo" eller "tyoudo ii". så det är inte svårt att förstå vad ordet betyder. :) synonym synonym :P

förresten, provet kostar 1600kr. är det lagom mycket?? så löjligt.... det är bara så att lärare rättar proven. tar det så mycket pengar? skojar. studenter är fattiga...... fattar ni? rikdomar? hahaha

förlåt mig för att jag skriver så dåligt. det är lik som det finns ingen sammanhang. :P

när jag var på vägen till skogen såg jag en flicka och hennes pappa (troligen). de promenerade tillsammans och snackade lite gran. jag vet faktiskt inte om de är lyckliga. de såg ut lyckliga i alla fall. jag kännde igen min pappa.
jag funderar på att jag ska snacka med honom. han är inte duktig på snack med mig. han är alltid liksom arg på mig när han snackar med mig. jag vet att det betyder egentligen ingenting. han bara döljer sin skam. jag tycker själv att han blir lite blyg när han pratar med mig som en föräldra. då det är jag som ska bryta ut hans mask. jag vet att han är en bra människa i en sidan. jag får kanske bjuda honom ut och dricka lite öl? :P

ja, men nu är det dags att dra. jag ska plugga nu.
ha det så fint.
glöm inte kasta sopor :) det kommer att lukta illa :P

hejdå.

när du är i stan vill jag dig att se runt lite gran.
blå sippor, violer, påskliljor, tulpaner, körsbärblommor.
smakliga vindar blåser :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0