lycklig.

är du lycklig nu?

eller även om du var ledsen eller arg, eller kanske gråter.

är du nöjd med det?

om du var inte lycklig heller nöjd med dig får du faktiskt tänka vad du får göra nu.

jag lagade mat nu. är jag lyklig? eller är jag nöjd med det?

undrar bara vad jag ska göra imorgon och övermorgon och mer över morgon och morgon och morgon och morgon.

och slut.

nuet gånger fler miljoner gånger är livet.

livet delar med fler miljoner är nuet.


tack för allt som gör mig att äta mätt och känna mig lycklig i livet.
tack för alla som befinner omkring mig.

regnmoln flytter nu till någonannanstans. som vi inte vet vad det ligger.

regndropp faller på hennes ansikte. och han torkar det med händerna.

kind, rodna, regndropp, skratt, blåa ögon, gråt med leende.


flygplanen ska fly till någonannanstans. som ligger i kanten av världen.

tårdropp faller på hans ansikte. och ingen torkar det på kinderna.

vind, ledsna, tårdropp, sommarnatt, bruna ögon, gråt utan leende.


sommaren ska flytta till någonannanstans. och hösten kommer.

lövskorg faller på nakna jorden. och han tittar på den ensam.

motvind, gluna, färgad löv. vinnternatt, ska komma, jul utan kalleanka.




jag ska äta mat nu. :P jättehungrig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0