återkomma till skeooone.

hejsan, det var länge sen, hur är det? det är fett bra med mig.

förresten, jag var på tur till stockholm o uppsala förra veckan. det var varkligen väldigt roligt, kul o fantastiskt!!
då tänkte jag att jag kommer gärna o berätta om resan, hur känns det? är det tråkigt??

det var en gång, en kille, han tänkte på att han ville ha kompisar överallt i sverige. han är väldigt mycket självständig o brukar göra nånting själv. egentligen kommer han från en ö där ungefär 130miljoner invånare bor på. just nu bor han i sverige, sydsverige, skåne där inga sno, människor pratar främmande språk, så kallas skånska.
man kan säga han också pratar skånska på nåt sätt, exempelvis han säger ofta "ja bo i skeoone, å gäår ti ettan i skeolan. å,,,å.... ja kåmmår från japan.....". men det är planerat snack, om man säger så, han vet att det låter jättekul att han snackar skånska till riktig svensk, då samtal mellan honom o någon går bra. det är ju hans plan, alltså :P

han tog ett tåg till stockholm som första steg.


den första kompis blev en flicka som satt sig framför honom.
elisa hette hon, väldigt söt flicka. ca 5 eller 6 år kanske?
hon, hon var nästan helatiden, hon kollade på honom helatiden, det känndes jättekonstig förstås. det tog en liten stund till att han fattade vad det är som gör henne kolla på. det var ju godis!! han hade "haribo" med sig o åt godisen. han gav i sin tur henne några godis o snackade med henne.
barn är alltid snälla o renhjärtad. hur är det med ditt hjärta?

det är alltid så, man blir vuxen och kommer glömma o ta bort sitt rent hjärta. sen man börjar bara bry sig om siffror.
hur mycket tjärnar man på? hur många bilar har man?
vuxna gillar siffror. jag känner mig tråkig själv när jag pratar med en vuxen om politiker o nåt sånt som helst, jag snackar som bryr mig om siffror. för att göra honom som jag snackar med glad. eller fylla hans förväntning till mig, att jag kommer snacka vad han vill lyssna på eller diskutera om.
det finns massa saker som man inte kan mäta med siffror.

tiden går fort, han är framme till stockholm, äntligen.
stockholm....

vad är det? det är jättekallt. han tänkte på att det är redan vår o varmt.
han hade bara vårjacka!! men, hans hjärta är varmt.

lite rimmar kanske? :P jacka o hjärta. hahaha

han träffades med sin kompis i uppsala, det var ganska länge sen att träffas med honom.
han var i öen där killen kommer ifrån. han kan prata främmande språket.
hans familj kommer från tyskland, och det är som killen inte visste. :P


det snöade riktigt. lite mysig natt var det.
egentligen tänkte han bara en tjej medan han var i uppsala.
han hade tjejen som han är kär i. tvärtom, det gör hon inte med honom.
innan har gav sig på vägen till stockholm, det hände nånting mellan dom två.
det påverkade honom väldigtmycket.

han stod mot vind, iskallt vind. känner sig ensam o mörkt.

han kollade på musseum o krykor i uppsala som en turist. :)
hittade på en pizzaria som hette "jalla" :P
frågades om han skulle låna ut 20kr till en främmande man, sen han nekade, då mannen sa "jaha! du är japan! sushi sushi!!".

massa konstiga o roliga upplevelser i uppsala. :P

han tog vägen till stockholm.
sveriges strösta stad.

massa folk.
massa saker.
massa bilar.

men är ni verkligen lyckliga?

han kännde igen sitt land.

massa saker, massa pengar, massa mat.
men, är det verkligen allt?
glömmer du inte nånting som är jätteviktigt?

det viktigaste syns inte. hjärta är det som kan känna dom. man ser aldrig.

man ägnar sig åt jobb o tjänar pengar. tiden går fort.
man kommer bli rik o köpa nåt som man vill.
men, är det verkligen lycklig?

han är inte rik, har inga sina pengar, inget jobb, är på utbildning.
men han är lycklig. för att han hittade på en blomma, en ros, ljus röd o  fin, vacker.
blomman är som helst för andra. det finns massa blommor som ser ut liksom blomman.
det är dock speciellt för honom. "en" blomma, "den här" blomman.

han skaffade kompisar som kom från spanien.
han hade precis börjat att läsa spanska.

det var så här.

"oj...det är antagligen spanska, de snackar spanska!!"
"oj oj oj,,,, ja, jag måste säga nånting....jo. börja så här, fråga om de snackar spanska, o sen presentera mig själv. ja det gör jag!!"

o snackade han spanska, det var väldigt lite, lite, lite. men stort steg för honom.

de gick ut o åt middag tillsammans.
verkligen trevlig natt hade han.

han träffades med en tjej, en jättetrevlig tjej som bor i stockholm.
för honom känner han henne som storsyster. :) han tycker om henne.


tiden går fort när man är i glädje.
det är dags att åka hem.
hans tillfällig hem. skåne.



allting som han fick uppleva,  kom han på  på vägen till lund.
kom fram till och gå bort.

allting. ingen som stannar.
leva livet i nuet. :)

med dig.

med min lille ros.



en sak, som jag nästan var förvånad om.

idag var det rikigt sno.

vad faaaan är dettta????

var är min älska vår??


hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0