tillfällig kärlek.

hej. jag som inte kan säga "skönt" är hemma nu.
hur är det?

jag såg dubbelregnbroer idag :) det var första gången jag såg sånt.
det är särskilt dag idag.

förresten, vad är kärlek?
vad betyder egentligen "jag är kär i nån"?
personligen tycker jag om en tjej. hon också tycker om mig.
vi känner nära varandra o sånt.

men, hon frågade "hur vet du du är kär i mig?".
jag vet inte. dessutom jag vet inte heller vad kärlek är.

nån sa till mig, det är inte som man vet, utan man känner.

känner? hur?


för mig.

det finns en kille som har en räv. han tycker om honom, räven är en vanlig räv. men för killen så är det inte. räven är speciell för honom och, räven är inte en av tusen rävar, utan en enda räv.

det finns en man som har ett träd. han tar hand om trädet. trädet är ett vanligt träd. men för mannen så är det inte. trädet är speciellt för honom, trädet är inte en av tusen träd, utan ett enda träd.

vad är det som påverkar dom?

räven är död nu. killen blir i sin tur ledsen o väldigt mycket orolig i livet.
en dag, en vacker dag där solen skiner, han går ut o ser ett vetejordbruk. det var helt guldfärgad.
plötsligt kom han på minne av räven. han var också helt guld. han sken o log mjukt mot honom.
killen blev att tycka om vetejordbruk.

vad är det som gör honom så där?


det kan vara kärlek. för mig.

















man blir ledsen också i livet.

gör som du vill.



jag är på vägen där du inte är på.
du är på vägen där jag inte är på.

vägar inte till kärlek.

vi kommer aldrig ta samma väg till kärlek.

















jag är tom. kan ingenting.

alltid så. jag önskar jag blir person som jag vill bli, jag tycker bra och jag tycker om.

det kan vara en skådspelare, en målare, en konstnär, och så vidare.

jag är inte alls liksom dem. och jag börjar inte heller. jag bara drömmer.

osmaklig person.

som pizza utan ost. helt meninglös, icke nyttig.

sån person får aldrig veta vad kärlek är.



slut tänka skit.
ska plugga nu.

gå bort min sopa.


helt störkig hat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0