"Imorgon" kommer att bli "idag" någongång.

Imorgon kommer att bli idag någongång.
hej, hur är det med dig? det är fint med mig, fast det är lite jobbigt att ha pollen allergi.
gud är inte så snäll, han låt mig som tycker mycket om natur och blommor pollen allergi.
men gud finns inte. tyvärr. :) hehe

förresten, vad hände med värdren häromdagen? visst var det lite kallt va? för mig var det verkligen kallt, för jag hade hela tiden på mig Tshirts.
jag tycker mycket om lätt kläder i alla fall, bara jeans och Tshirts. :P fast inte bara vanlig Tshits, utan det är lite speciellt, lite snyggt Tshirts.
som ni vet. men å andra sidan tänkte jag också jag skulle klä mig på hippy kläder, eller exotiska kläderna. :) det är verkligen skönt att klä mig så där.
vi får väl se. det beror på väder och ken. :P

alltså, det var jättelänge sedan att blogga här, kanske två eller tre veckor sedan? det hände massor under veckorna...

nyligen, i måndas hade jag middag med cecilia hemma hos oss, i eslöv. :) vi åkte till trollnäs först och tog det lugnt, det var lite kallt, men det var ju fint och skönt att sitta där.
vi picknickade lite grann. jag älskar sån stund, det känns bara vi två som lever i världen. tunnelse? eller döva? kanske det, men jag känner ju i nuet med dig.
och sen vi gick till eslöv hela vägen, vi missade precis bussen och nästa bussen skulle avgå om en timme... vi orkade inte vänta. eller jag ville gå. jag ville njuta av våren. :P fast man får tänka sig vilka skor man ska ta.
alltså nya skor är inte anpassad för sig. det brukar göra illa med foterna. förresten mina skor går sönder nu,,,, jag måste köpa nya. fan vad låg kvalitet, cheap monday. men ändå jag tycker om det. :)
jag tyckte det var väldigt trevlig kväll. jag var helt glad över att jag kunde presentera henne för mamman o pappan. :) hon är faktiskt trevlig tjej trots att jag älskar henne.
och samtidigt är mamman och pappan också trevliga människor.

innan jag kom hit tänkte jag inte alls att det skulle bli av så där. jag tänkte inte alls jag skulle presentera min tjej för min familj. tänkte inte alls mamman och pappan skulle tycka om henne.tänkte inte alls jag skulle få träffa såna trevliga människor som jag alltid önska mig att möta med. man vet aldrig vad det skulle hända i livet.


man vet aldrig vad skulle hända i livet.

egentligen hamnar jag i en kris nu. jag står på gränsen mellan Sverige och helvete. det är det så här att jag kanske inte skulle kunna stanna kvar. problemen är.... min biljett, ny försäkring, mitt visum och AFS. ( när jag talar om "mitt visum" känner jag mig lite som flykting alltså. :) det är bara en skoj, tar inte allvarligt.)
först måste jag ta redo på om det stämmer att visumet (uppehållstillstånd) gäller så länge som man studerar. och sen skaffa ny försäkring, kolla om det går bra med biljetten.

men AFS, det fattar jag inte, okej de vill inte kasta ansvaret för mig, och de har reglar som man måste följa efter så länge som man är med i AFS. okej? men varför måste min familj hämta mig på lägret i STOCKHOLM PÅ MÅNDAG?? vad fan tänker de på?

HAR NI ÅKT MED NÅN BIL ELLER TÅGET FRÅN SKÅNE (ESLÖV) TILL JÄVLA STOCKHOLM?

TROR NI ATT DET ÄR LÄTT ATT TA LEDIG FRÅN JOBBET?

vem ska betala för biljetterna till stockholm? vem skulle jobba istället för pappan och mamman som åkte till stockholm för att BARA HÄMTA MIG?
det är bara löjligt. så fort som jag kan ska jag ringa till AFS och övertala dem, som är bara envisa och hjärtlösa. :) skojar, det ska jag inte säga, jag är bara inte uppfattad, eller jag vill bara stanna, kanske jag låter lite barnslig? hahaha

hoppas, det går på nåt sätt.
eller det borde gå. mina kompisar också hjälpte mig genom att samla in folkets namn som vill stå på mig, de skrev under deras namn på papper och jag tänkte jag skulle skicka dem till AFS. Låt ken stanna kampanj. :) nu är det ungefär över 300 som skrivit på papper. :) jag är verkligen jätteglad och rörd över folken hjälpte mig.
så hjärtvarma folk bor i eslöv.... och lund. eller i sverige.
jag måste stanna :) för min egen skull. och ska hålla på med Möllevångsfestivalen i malmö. och ska ställa ut mina foto på ungdomshuset i eslöv. :) hehe
nu är det bäst tiden i sverige ju. kompisar som jag kan prata om allt, hämta in och utbyta tankar med. familjen som jag känner mig trygg hos. tjejen som jag älskar. vad skulle man önska mer? :)
det är bara början,,, eller det har inte börjat än? står jag fortfarande på startlinjen? jag behöver mer tid. eller...måste jag acceptera situationen?


nu sitter jag på dator och bloggar. jag vet inte om det är slöseri med tiden.
fast jag mår bra just nu. tänker bara helt enkelt det får med allting. jag vet att det alltid inte går bra med allt. men inte nu, det är inte nu som jag misslyckas. det är dags att uppmana mig själv. :)
"jep, det fixar vi." "det löser sig!" "absolut inga problem" är mina favorituttryck.
så är det bara, jag fixar det. :) inga problem. iiiiiiiiiiinga problem. :P

trots allt går tiden fort. "Imorgon" kommer att bli "idag" någongång. Imorgon där jag åker härifrån till Japan kommer närmare och närmare trots att hur mycket vi än älskas.  jag vill bara, jag vill bara njuta av "idag". eller på det här ögonblicket. med dig.
du? jag älskar..... fanta :) kom ihåg det!
det kommer påminna dig om mig när du ser fanta på ICA :) hehe

det fixar vi. eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0